Interessant vervolg op saaiere 4 weken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van bas vossen - WaarBenJij.nu Interessant vervolg op saaiere 4 weken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van bas vossen - WaarBenJij.nu

Interessant vervolg op saaiere 4 weken

Door: Bas Vossen

Blijf op de hoogte en volg bas

12 April 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

zijn we weer met het volgende reisverslag. wat gaat de tijd toch weer snel hier. alweer 8.5 weken hier. de vorige keer zijn we geëindigd bij st patricks day. die Ierse feestdag weet je nog wel. dat weekend na st patricks day moeten werken, was ook niet heel erg hoor. dan konden we in plaats van een weekendtrip doordeweeks een tripje maken. ditmaal Tauranga, Tauranga is een heel mooi stadje in de bay of plenty. weer een enorm strand hier aanwezig maar ditkeer niet op het strand geweest. maar ik zou vooraan beginnen. dinsdag en woensdag gingen wij naar Tauranga, dinsdag 3 uur in de bus gezeten maar dat was echt goed te doen. daar aangekomen wisten we eigenlijk niet wat we moesten doen. Ik ben trouwens samen met Mark geweest deze 2 dagen. Het dorpje heeft 1 treppleister waar ik zo op kom en die deden we woensdag. Het hostel waar we verbleven verhuurde fietsen, ofja wat er nog van over was, waren stukken roest maar het reed. zo 20 kilometer gefietst, eerste keer weer in 2 maanden ook wel lachen. Na eerst Mark zijn standaard eraf te hebben gebroken omdat die vaststond ook zijn ketting er nog af gevlogen dus ik had weer de beste fiets uitgekozen. klein beetje regen gehad maar viel reuze mee. Het beste van de trip was de avond in Tauranga, we hebben cricket gekeken, ja cricket. Nieuw-zeeland moest spelen in de halve finale wk tegen zuid africa. die wedstrijd was ongelooflijk spannend om te zien, vooral op het eind dan. werd heel moeilijk voor Nieuw zeeland om te winnen nog maar op de eenerlaatste bal die gegooid zou worden wonnen ze. flink feest gevierd natuurlijk, schitterend.

Woensdag mount mangunui beklomen, dat is een heuvel die aan het strand ligt. Tauranga is ook een grote haven dus veel water om ons heen. Eerst om die berg heen gelopen dat was ook 1 uur. nog 1 uur naar de top. de zon was behoorlijk brandend maar we hadden het gehaald. prachtig uitzicht. alle foto's komen als ik terug ben. nog even terrasje gepakt en rustig terug gegaan want moesten weer 3 uur in de bus terug.

Dat weekend had ik helaas een afscheidsfeetje van Nadine, mijn bedrijfsmentor van mijn stage. ze heeft besloten om in Cairns te gaan werken en ik gun haar het allerbeste. heel leuk feestje maar ik moest die zondag weer om 7 uur werken dus niet al te lang gebleven. zondagavond cricketfinale in de fan zone gekeken, finale tegen australia. maar een klein gedeelte gezien omdat een cricketwedstrijd wel 6 uur kan duren. helaas waren ze heel slecht die wedstrijd en hebben ze de finale niet weten te winnen.

dat weekend erop was paasweekend, of te wel voor de meesten vrijdag en maandag ook vrij. met 10 man naar de hoofdstad Wellington gereden. dat was enorm leuk, wel 8 uur rijden maarja onderweg gestipt om te skydiven. ofja mijn vrienden dan want ik was al geweest natuurlijk (lees vorige blog) in wellington iedereen zwaar gesloopt en vrijdagavond niet meer veel gedaan. op zaterdag naar mount victoria geweest, de mount eden van Wellington. prachtig uitzicht over heel de stad, in de verte kon je zelfs het zuidereiland zien liggen. mount eden is trouwens een grote vulkaan in Auckland met uitzicht over Auckland. daarna naar weta caves geweest, oftewel peter jackson museum. peter jackson was de regisseur van lord of the rings en avatar, en nog wat andere grote films. echt heel mooi daar, als je een beetje van die films houdt die hij gemaakt heeft. daarna met een kabelbaan naar de botanische tuinen geweest, was mooi om te zien maar niet heel bijzonder. zateravond goed op stap geweest had iedereen heel veel zin in. was echt superleuk. zondag stuk gereden en naar het meest zuidelijk puntje van het noordereiland geweest. was ook weer lekker veel lopen maar was weer fantastisch om te doen. daarvoor waren we nog naar het te papa museum geweest. alles van nieuw Zeeland was hier en was heel mooi en groot museum.

Maandag weer teruggereden en gestopt bij het national war museum. dat was zo interessant. wist niet dat nz zoveel heeft gevochten om italie uit afrika te houden. mooi om allemaal te lezen. dit weekend trouwens weer voor het eerst gereden in 2 maanden tijd was super leuk om weer te doen. (ouders super leuke buggy wegen hier, is frankrijk niet bij) zelfs met de gewone auto is het echt heel leuk om te rijden hier.

dat brengt me op dit weeken, want het is nog zondagavond hier. Coromandel heeft nog leukere wegen dan richting wellington. 600 kilometer gereden dit weekend. met zijn vieren naar Coromandel gegaan, ofja de streek niet de plaats. 2 duitse meiden en een amerikaanse, was super gezellig. zaterdag heengereden en naar hot water beach geweest, helaas geen kuil kunnen graven om heet water te krijgen omdat de eb te hoog was dus viel een beetje tegen. sávonds lekker gechilld en wat bier gedronken. zondag naar New schrumps beach geweest. volgens een of andere lijst een van de top tien beste beaches te wereld, zeker de beste die ik heb gezien. eerst moest je over een ander strand lopen, daarna 20 over grote rotsen klauteren die langs de zee af liggen. daarna nog 10 minuten door een stukje bos heen en je bent er. zoals ik al zei het beste strand ooit, mooie zee met mooie golven ook. en helemaal niet druk echt 20 mensen ofzo, is zo fijn. ik wil echt nooit naar Scheveningen :). even goed gelegen in de zon en daarna weer die tour terug. daarna naar cathedral cove gereden om dat te zien. dat is een grot waar je doorheen kan lopen die uitgehouwen is door water. was ook 50 minuten lopen enkele weg dus ook weer een goede tijdsbesteding. oja die tweede dag was er nog een ander amerikaans meisje meegeweest omdat we nu eenmaal plek hadden, was dus allemaal een gezellige boel. daarna weer terug gereden en ik zit weer lekker in het hostel nu. nu 11 uur sávonds en morgen weer werken om 7 uur, fantastisch :(. achja is wel leuk hoor.

reisjes gaat heel goed, stage wat minder helaas. mijn plan van aanpak is tot 2 keer afgekeurd en mijn stagebegeleider van school is niet happy. flinke verbeteringen doorgevoerd en hopen op positieve feedback. hij heeft mijn trouwens ook 3.5 weken laten wachten voor het nakijken van mijn 2de plan van aanpak. maar dat terzijde en telt eigenlijk helemaal niet, ik moet mijn niveau gewoon verbeteren en dat is het. nu maar mijn enquete uitgelegd al omdat ik dus zo lang moest wachten. als mijn enquete niet helemaal goed is dan is dat heel jammer, maar als ik nog langer na die 3.5 weken wachtte dan komt mijn andere tijdsplanningen in hoge nood.

tot zover alles, ik heb nog geen toekomstige tripjes gepland maar daar zijn we nu al druk mee bezig dus dat komt wel, zou eerst maar een vrij vragen trouwens.

doei en tot over 4 weken waarschijnlijk weer.
Bas Vossen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bas

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 3486

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Auckland, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: