april 12, tot May 15, - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van bas vossen - WaarBenJij.nu april 12, tot May 15, - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van bas vossen - WaarBenJij.nu

april 12, tot May 15,

Door: Bas Vossen

Blijf op de hoogte en volg bas

14 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora, zijn we weer.

Ik had gezegd dat ik het meer zou schrijven dan 1 keer per maand maar dat is niet gelukt. April was mijn reismaand in de weekenden omdat ik elk weekend vrij was geroosterd, ook duur maandje geweest.

vorige keer was ik geëindigd met tripje naar Coromandel. Dus die week daarna weer op stap geweest doordeweeks (zoals elke week eigenlijk) en natuurlijk naast het werk ook aan school gewerkt maar dat doe ik toch wat uren minder dan ik zou willen helaas. het weekend van 15 april ben ik samen met Marloes, Anne en Yente naar de bay of islands gereden, tweede keer voor mij. was heel leuk, was leuk om weer terug in het zelfde dorpje te zijn als in mijn eerste week in Nieuw Zeeland, waren vrijdagmiddag aangereden en met wat tussenstops aangekomen in Paihia. daar uit eten geweest en nog op stap geweest naar dezelfde kroeg als voorheen was heel gezellig. Zaterdag waren we gewoon gaan rondrijden. paar hoogtepunten gezien rondom Paihia, zoals een heel mooi uitkijkpunt bij russell in de buurt waar je heel prachtig de bay of islands kon zien. Zondag waren we met een catamaran weggeweest tochtje in de bay, was weer heel leuk om te doen. andere eilanden aangedaan dan de vorige keer. toen we terugkwamen zijn we gewoon direct teruggereden want moest die maandag weer gewoon werken om 7 uur. na weer een weekje uitgaan, school (iets meer deze week) en werk gingen we op zaterdag 24 april naar Taupo.

Die zaterdag reden we naar Taupo, weer een lange rit zoals gewoonlijk en daar naar de huka falls gewwest, opnieuw, maakt niet uit was hartstikke leuk weer. naar ons hostel gegaan en uit eten geweest bij Hilton Taupo, we waren naar Taupo gegaan met een stagiaire van Hilton Auckland en hebben we daar met een korting kunnen eten, was echt geweldig eten en geweldig hotel. daarna gaan slapen. Hostel was trouwens vies en dus besloten we om die 2de nacht te cancellen en wel te zien waar we uitkwamen. Maar zondagochtend heel vroeg opgestaan en hebben we de Tongariro crossing gedaan. oftewel bergbeklimmen, een wandeling van 19.4km over een berg die langs mount doom van LOTR af gaat. waren relatief laat begonnen dus konden helaas mount doom niet beklimmen want dat was nog eens 3 uur extra en dat ging niet meer. we begonnen met zijn 4en (joost,dafne, piene en ik) maar Piene was een beetje ziek dus ze moest helaas afhaken. na een geweldige crossing waar foto's van later komen. Heeft Piene ons naar Roturua gereden om daar een slaapplek te vinden, we hadden een heel mooi hotel gevonden online voor 4 personen die net zo duur was als hostel voor 4 personen. lekker gedaan en nooit spijt van gehad. alles was heel goed en fijn om daar eens te slapen in een hotel. maandag (was lang weekend) regende het de hele dag, wilden eigenlijk naar een spa gaan, verschillende gekeken maar het regende zo hard dat we besloten om maar naar huis te rijden en een film te kijken met zijn allen.

Na doordeweeks weer hetzelfde gedaan te hebben dat weekend van 2 mei in Auckland gebleven omdat ik zondag moest werken, was niet erg want er was een Kings party in Auckland, jaja nederlandse muziek alles, en veel oranje. erg leuke avond gehad en was zo leuk. zondag werken was saai maarja hoort erbij. die week en dat weekend van 10 mei ook niet veel gedaan omdat ik ook op zondag moest werken. zaterdagavond beetje gezellig gezeten bij dafne en dat was het weer.

Deze week moet ik hard voor school werken omdat ik een beetje achterliep, is niet erg heb ik zelf gedaan. maar de deadline van het onderzoeksrapport is eind deze week. nu al 3 dagen zo'n 18 uur bezig geweest en morgen weer 4 uur of meer maar dan is het waarschijnlijk af. komende zondag ook werken dus weer een rustig weekend in Auckland, wat we gaan doen zien we nog wel. eerst vnv op stap! alweer. maar volgend weekend vrij dus dan hebben we misschien weer een leuke weekendtrip en anders zien we het wel.

Tijd gaat hier zo snel en het is zo gezellig met iedereen dat ik nog maar gewoon anderhalve maand stage heb, daarna reizen en heb nog geen idee hoe en met wie maar dat zien we wel. Iedereen mist me (of hoogst waarschijnlijk niet) maar ik kom in Augustus pas terug dus nog even wachten. tot zover mijn update weer, volgende update komt wel over 2 weken als ik dat haal.

Groeten, Bas Vossen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bas

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 3494

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Auckland, Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: